Mentenanța unei spălătorii auto self-service: tot ce trebuie să știi

spalatorii self service

Spălătoria auto self-service este una dintre cele mai profitabile investiții din prezent. Gestionarea unei astfel de locații este simplă, avantajul de a nu avea angajați însemnând o economie semnificativă în materie de plăți către stat. Conform calculelor, investiția într-o asemenea afacere se amortizează în termen de 3 – 4 ani, ceea ce reprezintă un randament demn de invidie. Cum menții la cote optime productivitatea unui asemenea loc? Printr-o mentenanță adecvată. 

De ce e atât de importantă mentenanța?

Unul dintre cele mai importante avantaje ale spălătoriilor auto self-service este faptul că funcționează 24 ore pe zi, 7 zile pe săptămână, 365 zile pe an. Cu cât gradul de ocupare al fiecărei stații de spălare este mai mare, cu atât câștigurile sunt mai mari. În aceste condiții, este esențial ca întreaga tehnologie de spălare să fie în perfectă stare de funcționare. 

Uzura echipamentelor este firească și predictibilă; ca proprietar, depinde de tine să ai stațiile funcționale non stop, să anticipezi eventualele probleme care pot apărea și să le previi. Un standard ridicat de întreținere este sinonim cu creșterea productivității, în cazul unei spălătorii de acest tip.

Verifică periodic echipamentele

Chiar dacă îți ocupă timp, e important să verifici tu însuți echipamentul fiecărei stații de spălare, de la primul la ultimul dispozitiv. Sistemele din camera tehnică trebuie, de asemenea, verificate regulat.

E important să înțelegi cum funcționează tehnologia pe care o ai la dispoziție pentru a putea anticipa eventualele probleme. Este, de asemenea, important să ai un contract cu o firmă specializată în mentenanța echipamentelor din interiorul unei spălătorii self-service, căci astfel vei putea evita atât întreruperile în fluxul de lucru, cât și înlocuirea prematură a pieselor sau nemulțumirea clienților. 

Mentenanța e o investiție, nu o cheltuială

Dacă privești mentenanța periodică a spălătoriei tale ca pe o cheltuială, vei începe, instinctiv, să faci rabat la calitate, să amâni reviziile, să încerci să reduci din timpul alocat procesului. 

Este mult mai avantajos să privești mentenanța ca pe o investiție: este o metodă excelentă pentru a descoperi cum să prelungești durata de viață a echipamentelor. Atunci când rezolvi prompt orice problemă apare, reduci riscul de a te confrunta, la un moment dat, cu o întrerupere completă a funcționării stației, care va genera pierderi mai mari.

Fă o listă cu lucrurile pe care trebuie să le verifici

Inclusiv specialiștii de la firma de mentenanță îți vor spune: este esențial să verifici, periodic, zilnic sau săptămânal, echipamentul pe care îl ai la dispoziție. Astfel, poți identifica acele consumabile care trebuie înlocuite, poți găsi punctele slabe și zonele de uzură accentuată, poți identifica imediat o eventuală problemă, înainte ca aceasta să se complice și să determine și alte stricăciuni. 

Costurile înlocuirii periodice a unor piese uzate sau ale unei intervenții efectuată imediat la identificarea unei defecțiuni sunt mult mai mici decât cele asociate unei reparații capitale. 

Pune satisfacția clientului pe primul loc

Majoritatea clienților provin din zona în care este amplasată spălătoria. Pe de altă parte, un client nemulțumit nu va ezita să apeleze la o altă spălătorie auto, poate una aflată în drumul său spre serviciu. La fel de adevărat este că o locație care folosește un detergent mai eficient, sau care are un aspirator de interior mai performant, va atrage și clienți din alte zone ale orașului.

E nevoie de responsabilitate pentru a fideliza clientela. Mentenanța nu presupune exclusiv colaborarea cu o firmă specializată, ci și implicarea proprietarului în verificarea unor detalii importante: capacitatea de aspirare a aspiratorului, completarea frecventă a detergentului, verificarea presiunii apei și așa mai departe. Atunci când te asiguri că toate sistemele funcționează optim, te asiguri practic că experiența clientului va fi una plăcută. 

Nu ezita să investești în modernizare

Spălătoria self-service presupune un efort din partea clientului, deci cu cât dispozitivele la care are acces sunt mai moderne și mai performante, cu atât experiența sa va fi mai plăcută, iar efortul mai mic. 

Este motivul pentru care nu ar trebui să faci economie atunci când vine vorba despre modernizare sau despre a investi în detergenți mai performanți, în duze cu presiune mai mare și așa mai departe. 

O experiență plăcută de utilizare înseamnă un client mulțumit, care va reveni. Iar surpriza pe care o reprezintă un accesoriu disponibil doar la spălătoria ta e garanția fidelizării clientului care se simte prețuit și respectat.

Spălătoria self-service este o soluție din ce în ce mai populară, cel puțin în orașele mari. Un serviciu de mentenanță adecvat face diferența dintre o spălătorie oarecare și cea mai bună spălătorie din oraș. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *