Dacă nu vrei să fii angajat toată viața și să îți petreci orele de birou de la 9 la 5 muncind pentru alții, gândește-te cum ar fi să investești într-o spălătorie auto self service și să ai propria ta afacere. Este genul de activitate care îți generează un venit pasiv, caracterizată prin faptul că ai nevoie doar de o investiție inițială, după care profitul se generează singur, fără să fie nevoie de o urmarire continua, alte investiții financiare, de timp exagerat investit sau energie depusa peste masura.

Ce este un venit pasiv și cum poate fi obținut dintr-o spălătorie auto self service?

Există mai multe modalități de a construi un venit pasiv. Un exemplu popular este o carte, care trebuie scrisă o singură dată, însă poate fi vândută de milioane de ori, generând profit ani de zile. Acest mecanism funcționează și în cazul unei spălătorii auto self service, cu singura diferență că venitul va fi generat din prestarea de servicii. Practic, investitorul construiește o spălătorie auto self service și o pune la dispoziția clienților care doresc să își curețe singuri mașinile. Pentru asta vor plăti de fiecare dată o anumită taxă, care se constituie în venituri pentru investitor.

Sa fim corecti cu modul de functionare al spalatoriei self service

Chiar dacă spălătoria funcționează aproape singură, trebuie stiut faptul că va fi nevoie să existe un operator care aleator supravegheaza activitatea. Deși clientii tai vor cumpăra monede / carduri de fidelitate cu care vor activa etapele de spalare, este nevoie ca o persoană să faca o minima verificare a starii tehnice a echipamentului, a nivelul de substante disponibile, a conditiilor optime de utilizare si exploatare, intretinere si curatenie, chiar si un mic ajutor pentru cei care vin pentru prima data.

Nu uita: pot exista si disfunctionalitati în activitatea spalatoriilor self service, si acestea ar trebui să poată fi raportate de către clienți la un număr de telefon, disponibil non-stop si plasat in mod vizibil. Este singura modalitate pentru a remedia rapid orice probleme și pentru a evita perioadele prelungite de nefuncționare a echipamentelor self service ce conduc implicit la scăderea încasărilor.

De ce este o investiție excelentă o spălătorie auto self service?

Indiferent dacă vrei să îți mărești portofoliul de afaceri sau vrei să obții niște venituri suplimentare, o spălătorie auto self service este o oportunitate excelentă care nu merită ratată. Iată care sunt principalele argumente.

  • Alternativa eficienta la un serviciu banal

Până a apărea conceptul de spălătorie self service, curățarea / spălarea mașinii depindea in majoritatea cazurilor de activitatea depusă de personalul spălătoriilor manuale asistate (cu operatori). In multe cazuri serviciile erau si mai scumpe, poate chiar nu se ridicau la nivelul așteptărilor, presupuneau uneori un timp de așteptare mare si o igiena nu tocmai recomandabilă pentru o locatie unde se curațau mașini. Prin acest concept nou, clientul final s-a convins că această operațiune o poate duce la indeplinire singur, cu un efort minim si in condiții de calitate mult mai satisfăcătoare.

  •  Varietate mare de servicii

Serviciile de la o spălătorie self service pot fi diversificate în funcție de echipamentele achiziționate. Pot exista module self service complexe pentru curățarea exterioara care să asigure o spălare completă plecand de la o prespălare cu emolient, spumă activă intensivă, foarte recomandată este chiar si peria cu spumă daca are o utilizare corespunzătoare, limpezire cu presiune. Echipamentele din prezent permit si tratamente cu diferite tipuri de ceara protectiva, utilizarea apei calde, sisteme de dedurizare a apei pentru a nu lăsa pete, sau chiar finisarea cu osmoză. Gama se completeaza cu echipamente tot in regim self service care să asigure si serviciile de curatare interioara: spălătoare de covorase, dozatoare de parfumuri, soluții pentru protecția cauciucurilor, distribuitoare de hartie sau lavete.

  • Cererea in crestere continua

Pentru a-ți da seama de piața căreia i te vei adresa, nu trebuie decât să te interesezi care este numărul de mașini estimat în orașul tău. Cu siguranță vei fi convins imediat că investiția într-o spălătorie auto self service este una de succes, în special dacă deții deja terenul pe care va fi amplasată și dacă este deja o zona rezidentiala. Șoferii sunt foarte responsabili cu mașinile lor, păstrându-se într-o stare ridicată de curățenie, însă nu toți au condițiile necesare pentru a spăla mașina acasă. Din acest motiv, MINIM o dată pe lună, un șofer alege să meargă la spălătorie pentru a-și curăța mașina. Esti nesigur pe modul tau de estimare, hai sa determinam impreuna potentialul spalatoriei tale self service.

  • Încasări rapide

Investiția ta într-o spălătorie auto self service va începe să aibă încasări încă din primele zile de după deschidere. În special deoarece nu este genul de afacere care să aibă nevoie de promovare exagerata pentru a atrage clienții, ci se bucură de clientela care oricum trece prin zonă. Încasările pot varia, într-adevăr, în funcție de sezon și de locația în care este amplasată spălătoria, însă marja de profit este una confortabilă în cele mai multe cazuri.

  • Care sunt costurile care presupun funcționarea unei spălătorii auto self service?

Pe lângă investiția inițială, funcționarea unei spălătorii auto self service presupune anumite costuri fixe și variabile pe care trebuie să le incluzi obligatoriu în planul de afaceri. Printre acestea se numără:

  • Costuri cu utilitatile (variabile – in functie de consumurile spalatoriei)

Este vorba despre energia electrică, apa consumată, gaze naturale.

  • Costuri cu consumabile (variabile – in functie de consumurile spalatoriei)

Aici sunt incluse substanțele pentru curățare, lavetele speciale, filtrele și alte consumabile pentru echipamente.

  • Costuri cu salariile (fixe – indiferent de numarul de spalari)

Vei avea nevoie de o persoană pentru curățenie, un operator, poate și un lucrător (in functie de cat de mare e spalatoria) care să asiste clienții la folosirea echipamentelor.

  • Costurile cu serviciile externalizate (fixe sub forma de abonament)

Cu siguranță vei avea nevoie de serviciile unui contabil, ale unui avocat, un specialist în marketing și chiar un web designer. Instalarea și service-ul echipamentelor ar trebui să fie în incluse în contractul de achiziție, însă după o anumită perioadă de timp service-ul poate fi evidențiat separat.

Pentru a investi într-o spălătorie  auto self service care să ofere garanțiile unei afaceri de succes, este recomandat să achiziționezi echipamentele de la o firmă de încredere, care oferă produse de calitate, instalare și service pe o perioadă cât mai mare. Iar dacă vrei să îți fidelizezi clienții, dar și să atragi rapid unii noi, poți crea diverse abonamente sau oferte pentru persoanele care vin împreună să-și curețe mașina.

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *