Prima spalatorie automata a aparut in Detroit in 1914. În țările din vestul Europei, spălătoriile auto self service există de cel puțin 20-30 de ani, însă în România această nișă a început să capete amploare de mai puțină vreme. Cu toate acestea, costurile zero cu forța de muncă, amortizarea rapidă a investiției, profiturile ridicate sau efortul minim de implicare au făcut ca afacerea cu spălătorie auto self service să devină una dintre cele mai sigure și avantajoase investiții.

Interesul antreprenorilor față de acest business este în creștere, dovadă fiind și numărul tot mai mare de asemenea centre unde proprietarii de autoturisme își pot îngriji mașinile pe cont propriu pentru a le păstra în stare optimă de funcționare. Totuși, chiar dacă reprezintă o oportunitate extraordinară, la fel ca în orice domeniu de activitate și în sectorul unei spălătorii auto self service există o serie de reguli de care trebuie să țină cont un potențial investitor.

Ce trebuie să știi înainte să-ți deschizi afacerea

La prima vedere, demararea unui proiect cu o spălătorie auto poate părea destul de simplă. Este vorba despre un serviciu rapid la un cost redus, care funcționează 24/7, 365 de zile pe an și generează venituri încă din prima zi pentru că plățile sunt realizate instant. Însă, operarea profitabilă a unei afaceri de acest fel necesită cunoașterea anumitor aspecte esențiale:

Informează-te despre riscuri și câștiguri

Înainte de a te decide să investești într-o afacere cu spălătorie auto self service este important să înțelegi riscurile și câștigurile acestui business. Vorbim despre un domeniu cu potențial ridicat, cu o rată de profit destul de mare, (in medie pana la 50-70% din totalul încasărilor), fără cheltuieli salariale semnificative și cu o recuperare a investiției într-o perioadă de 2-4 ani in functie de mai multi factori. Profitul spălătoriei auto este unul însemnat, iar acest lucru se datorează și faptului că nu există creanțe neîncasate deoarece clienții plătesc in avans pentru serviciile primite, așa că nu vor exista probleme de cash flow.

Această afacere de spălătorie auto cu fise presupune un risc financiar minim, însă depinde extrem de mult de locatie si pozitionare, de numărul boxelor de care dispune, de calitatea echipamentelor, tehnologia folosită, suprafață sau modul de operare.

Logistica și mentenanța unei spălătorii self service

O afacere precum spălătoria auto cu jetoane poate fi una sigură și profitabilă atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Pentru acest lucru, însă, trebuie să fii foarte atent la logistica și mentenanța unității. Detaliile ce țin de organizare încep cu identificarea terenului potrivit, care nu trebuie achiziționat sau închiriat până când nu se solicită un certificat de urbanism de la administrația locală. Și asta deoarece în unele zone sunt stabilite activitățile care pot fi desfășurate și există riscul să nu fie permisă derularea unei afaceri cu spălătorie auto self-service. Daca vă doriți o siguranta și mai mare puteți investi si in verificări ulterioare încă de la inceput in ceea ce priveste terenul: sa nu existe trasee sau retele importante care subtraverseaza locatia, să aiba pe cat posibil chiar pe teren sau în imediata apropiere utilitățile (alimentare trifazica, putere instalată suficientă, sursa de alimentare cu apă si legatura la canalizare pentru deversare). Mai departe, echipamentele utilizate trebuie să fie de înaltă calitate și tehnologia folosită una modernă, care să asigure o varietate bogata a etapelor de spălare ce permit curățarea facilă a murdăriei.

Este necesar ca detergenții și soluțiile pentru care optezi să fie profesionale și să nu atace lacul, vopseaua sau ornamentele mașinilor. De asemenea, suprafața pistei de spălare trebuie să fie destul de mare și să permită manevrare ușoară a autoturismului si a clientului final atunci cand se misca in jurul masinii. În ceea ce privește mentenanța spălătoriei, trebuie să te asiguri că presupune costuri reduse, dar si ca sunt necesare anumite verificări periodice sau, uneori, trebuie schimbate anumite consumabile.

Alege o echipă profesionistă care să te ajute

Spălătoria auto self service este un business care nu necesită personal permanent angajat, dar asta nu înseamnă că te vei ocupa doar tu de administrarea afacerii. Alege un partener de încredere care să-ți ofere un pachet complet de servicii de consultanță, suport tehnic, finanțare, distribuție de detergenți și materiale consumabile sau mentenanță și service pentru echipamente. O echipă profesionistă te va îndruma pas cu pas și se va implica alături de tine în întreg procesul de demarare și punere în aplicare a spălătoriei auto ca afacere. Apelează la specialiștii care au experiență în acest domeniu și vei beneficia de sprijin în ceea ce privește analiza locației, realizarea proiectului, obținerea autorizațiilor și multe alte lucruri necesare pentru dezvoltarea unei afaceri de succes.

Care sunt pașii pentru deschiderea unei spălătorii auto self service

Startul unui business în sectorul spălătoriilor auto self service poate fi dificil sau ingreunat dacă, de exemplu, nu analizezi cu atenție piața, concurenta sau demarezi afacerea fără o planificare atentă anterioara. O astfel de spălătorie este capabilă să-ți ofere un răspuns economic excelent în baza unei investiții relativ scăzute, doar că trebuie să respecți anumiți pași pentru deschiderea firmei.

Planul de afacere

La fel ca în cazul oricărei alt tip de business, primul pas pentru a pune la punct o afacere cu spălătorie auto este să realizezi un plan de baza în care să determini si previzionezi cat mai precis pasii si evolutia businessului . Practic, planul de afacere pentru spălătoria auto self service trebuie să includă toate detaliile legate de viitorul business, ca de exemplu, obiectivele pe termen mediu și lung, serviciile oferite clienților, avantajele tehnologice, cheltuielile și veniturile estimate pentru o anumită perioadă de timp, analiza pieței și a concurenței, strategiile de marketing sau elementele inovatoare care te vor diferenția de potențialii competitori. Planul de afacere trebuie să fie bine structurat, dar în același timp posbil de adaptat, ușor de urmat și simplu de modificat în funcție de evoluția afacerii.

Alegerea locului

Afacerea cu spălătorie auto self service pornește de la o locatie ideala, ușor accesibila din toate direcțiile și cu trafic intens. Mai exact, este necesară identificarea unei zone cu mulți potențiali clienți care dețin autoturisme. Locul amplasării spălătoriei trebuie să fie pe un drum principal și, de preferat, cu doua accese (la o intersectie de strazi) în apropierea unei zone rezidentiale, unui centru comercial, parc industrial, cel putin un restaurant sau magazin de cartier. NU UITA: un aspect de care trebuie să ții cont în alegerea locului pentru spălătoria auto este ca în zonă să fie disponibile utilitățile necesare pentru o astfel de afacere: apă, curent trifazat, canalizare și gaze. În caz contrar, costurile tale de deschidere a businessului vor fi mult mai mari.

Amenajarea spațiului și achiziționarea echipamentelor

După ce ai stabilit locul ideal trebuie să te decizi și cât de mare va fi spălătoria ta, câte piste va avea și căror autovehicule se adresează. Terenul trebuie să aibă o intrare cu o lățime medie de 20 de metri pentru crearea a 2-4 piste de spălare. Pe langa serviciile bune, cu cât există mai multe locuri pentru clienți cu atât câștigurile tale sunt mai mari, investiția se amortizează mai repede, iar profitul spălătoriei auto se înregistrează în scurt timp. În plus, clienții vor fi mulțumiți pentru că nu trebuie să stea la coadă.

Echipamentul ales trebuie să fie unul FIABIL, profesional, potrivit nevoilor tale, dar totodată și ușor de utilizat de clienții tai, echipament care să provină de la un furnizor cu experiență și care să asigure o calitate excepțională a spălării.

Înființarea firmei și obținerea autorizațiilor

Pasul următor îl reprezintă înființarea unei societăți comerciale sub care se dorește funcționarea spălătoriei auto self service. Poate fi vorba de SRL, PFA, Întreprindere Familială sau orice altă formă de organizare juridică preferi. Trebuie să te raportezi la reglementările legale și cerințele impuse de deschiderea unui astfel de business și să obții toate avizele și autorizațiile necesare de la autorități sau furnizorii de utilități.

Crearea strategiei de marketing

Reclama este sufletul comerțului, iar acest lucru e valabil și atunci când deschizi o afacere cu spălătorie auto self service. Chiar dacă ai ales cele mai bune echipamente pentru spălătoria auto și oferi clienților o tehnologie de înaltă calitate, trebuie să fii vizibil pe piață. Astfel, mizează pe marketingul agresiv atat online și offline astfel încât să-ți faci businessul cunoscut. Creează o strategie care să vizeze raportul pret calitate pentru spălătoria auto, optează pentru un website de prezentare, interacționează cu potențialii clienți pe paginile de socializare sau alocă un buget pentru a te face auzit în presa locală. Nu uita ca pentru inceput inclusiv offline – acolo unde este spalatoria trebuie sa te faci remarcat cat mai rapid in proximitatea spalatoriei.

Cum te poate ajuta ProWash?

Dacă te-ai decis să dezvolți o afacere cu spălătorie auto self service trebuie să știi că este o alegere ambițioasă și vei avea nevoie de suport pentru a asigura rentabilitatea companiei. ProWash îți oferă totul, de la consultanță specializată și know-how, te ajută la evaluarea locației, îți pune la dispoziție diverse servicii de finanțare și echipamente fiabile, ușor customizabile. Ai posibilitatea de a beneficia de consultanță și pe poziționarea de preț, de modele financiare, precum și costuri reduse pentru mentenanță, investiție graduală, control inteligent și eficiența costurilor.

ProWash este furnizor de chimicale și se ocupă inclusiv de distribuția detergenților și a materialelor consumabile folosite în procesul de spălare automatizată. Prin intermediul companiei, ai parte de servicii complete și poți, la rândul tău, să oferi operațiuni premium pentru clientul final.

Dacă te-ai convins că merită să demarezi o afacere cu spălătorie auto self service ia în considerare aspectele menționate. Un astfel de business necesită o implicare minimă, oferă multiple avantaje și îți poate genera venituri considerabile într-un timp foarte scurt, însă e important să alegi soluțiile perfecte și serviciile potrivite pentru a pune bazele unei companii de succes.

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *