Ce urmeaza dupa spalatoria self-service?

Spalatoria self-service nu este o etapa, este (inca) un business

Despre spalatorii self-service auzim expresia tot mai des chiar inca din 2022 “a fost si asta un business bun dar au aparut acum ca ciupercile dupa ploaie”. E ciudat ca replica asta vine in special din partea celor care nu sunt in domeniu, dar care, din exterior se uita cum se scumpesc utilitatile, cum costa mai mult apa, kilowatt-ul, totul in general si deci implicit scade marja de profit.

Ce se stie si nu se spune cu voce tare in piata este ca omul este invetiv si minutul de ieri dureaza 30 de secunde azi si ca romanul este si mai inventiv (fara sa generalizam) si investitia este facuta de o firma care apoi inchiriaza la alta firma si cand se apropie de atingerea baremului la Cifra de Afaceri se inchirieaza la alta firma, si multe alte presupuneri ale noastre total nefondate.

Spalatoria self-service (inca) este un business profitabil in 2023. Poate cu o marja mai mica de profit acum si in anii care urmeaza dar in continuare este o sursa de venituri pasive, care nu are nevoie de costuri imense cu angajati, in care “pentru bonul fiscal va rugam sa sunati la …”, in care administrarea nu presupune cunostinte tehnice iesite din comun.

Conceptul de spalatorie self-service este considerat doar o etapa necesara prin care am scapat de majoritatea buretariilor, o etapa care va fi uitata in viitorul apropiat dar din multe motive nu este chiar asa: ofera un produs usor vandabil (ieftin) pentru ca unitatea de timp fluctueaza si de multe ori spirala pretului merge in jos in batalia de a castiga clienti care sa vina sa spele. Este un business care poate fi administrat de la distanta, cu implicare minima si care, daca este bine dimensionat si optimizat de la inceput, poate sa aduca profit constant peste asteptari.

Atunci de ce unele spalatorii self-service sunt de vanzare iar altele deja dispar?       

Pentru ca :

  1. Mai ales in orasele mari, puterea de cumparare a crescut si clientul nu mai vrea “sa puna mana pe lance” ca sa isi spele singur masina si prefera sa ii fie spalata masina.
  2. Inca din 2021 exista o statistica referitoare la numarul de soferi. Stiati ca in Romania din 7,9 milioane de soferi – 2,67 milioane sunt femei? Fara sa fim misogini, realitatea e ca nu le-am vazut pe majoritatea inghesuindu-se la spalatoriile self-service
  3. Chiar daca exista instructiuni puse pe pereti, chiar daca sunt clipuri pe youtube – la final, cand se termina timpul de spalare – clientul descopera ca este o portiune care el credea ca a spalat-o si acum vede pelicula de praf ramasa pe caroserie – lucru care mai rau ii face
  4. Intotdeauna va exista o sezonalitate si pe masura ce temperaturile scad clientul fuge de la boxa din aer liber unde e frig si umiditate mare catre un serviciu mai confortabil pentru el, mai comod.
  5. Spalarea self-service nu este un serviciu complet care sa acopere toate tipurile de clienti si toate tipurile de pretentii ale clientilor

In concluzie, ce urmeaza dupa spalatoriile self-service

Partenerii WashTec din Germania pe care ii reprezentam in Romania ne ofera pe langa echipamente de top si o consultanta bazata pe evolutia si experienta acumulata de ei in cele peste 80 de tari in care sunt prezenti.

Spalatoria cu jet self-service ofera un serviciu hibrid de spalare si un rezultat benefic dar asta nu inseamna ca asigura un serviciu complet sau o experienta satisfacatoare pentru client.

De asemenea, evolutiile climaterice din ultimii ani au pus accentul pe utilizarea excesiva si necontrolata a apei – mai ales pe perioada verii. In ultimii ani, inclusiv in tari din Europa au fost impuse la nivel national restrictii, care acum par minore in ceea ce priveste consumul apei pentru activitati neesentiale inclusiv spalarea exterioara a masinilor. Trendul in ceea ce priveste consumul de apa va ajunge in foarte scurt timp la un nivel de responsabilizare si rationalizare a consumului de apa in special cand este vorba de servicii secundare.

De aceea, cel mai usor si normal pas de facut pentru spalatoriile cu jet self-service, este ca in primul rand sa ia in calcul ca pe langa boxele cu jetwash self-service sa instaleze si sisteme de spalare automate (de preferat cu perii – dar asta intr-un material viitor) care asigura un consum in proportie de 85% a apei reciclate astfel incat sa putem asigura si continuitatea business-ului si sa oferim si o gama de servicii pentru clientii care doresc sa aiba masina spalata fara sa depuna ei nici un efort.

Bineineteles ca evolutia societatii noastre va atrage si transformarea spalarii masini din necesitate in obisnuinta. Nu obisnuinta de a spala ci de a avea masina curata – iar pe termen lung asta inseamna intr-adevar cumulat si cu factorii prezentati mai sus, ca in viitor, spalatoriile automate se vor impune in fata celor self-service datorita solicitarilor clientilor, consumurilor mai mici, productivitatii mai ridicate a masinilor spalate / ora, etapelor de spalare care presupun si polish automat sau uscare automata.

Sa nu uitam ca piata pe care activam ofera servicii secundare ca necesitate pentru clientii nostri si atunci motivele pentru care ei vor spala masinile la noi vor fi din ce in ce mai exigente pentru servicii complete, comode, rapide, relaxante, fara implicare majora din partea lor. Toate acestea vor conduce la aparitia mai multor echipamente de tip portal sau tunel automat cu perii care sa creeze toate aceste avantaje ale serviciilor noastre. Depinde de fiecare in parte daca doreste sa fie pionier si sa fie creator de tendinte sau doar sa urmeze piata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *