Contextul economic actual a făcut foarte multe persoane să privească mediul antreprenorial cu alți ochi. Din acest motiv, numărul antreprenorilor și al investitorilor este într-o continuă creștere – aceștia fie aleg să își deschidă propria afacere sau să se extindă în alte zone de activitate, fie aleg să investească în businessuri care promit venituri sigure pe termen lung.
Spălătoriile auto s-au dovedit unele dintre cele mai atractive nișe pentru cei care au vrut să facă primul pas în domeniul afacerilor, acestea fiind înființate fie printr-un mix dintre capitalul propriu și împrumuturi bancare, fie prin accesarea fondurilor și subvențiilor oferite de stat.
Deși numărul afacerilor care îți oferă posibilitatea de a-ți spăla singur mașina prin intermediul unor produse și utilaje profesionale s-a mărit considerabil în ultimii ani, această piață este încă la început. Astfel, porțile sunt larg deschise pentru cei care vor să pună bazele propriei întreprinderi și să se bucure de investiții profitabile într-un timp relativ scurt.
Câți metri pătrați sunt necesari pentru o spălătorie auto self-service
După cum bine ai anticipat, deschiderea unei spălătorii auto, indiferent de regimul acesteia de operare, necesită un spațiu pentru desfășurarea activității. Acesta poate fi proprietate personală sau un teren închiriat, în funcție de posibilitățile oferite de zonă și de fluxul de capital.
Aspecte de care să ții cont
Pentru a-ți putea face niște calcule orientative, trebuie să iei în considerare că o pistă de spălătorie auto are, în medie, o lățime de 5 metri și o lățime de 6 metri. Prin urmare, pentru a putea intra o mașină, dar și furtunurile și celelalte dispozitive necesare curățării mașinii, va fi nevoie de o suprafață de circa 30 de metri pătrați.
Nu uita că va fi nevoie și de o cameră tehnică, unde se va putea realiza realimentarea cu detergenți sau mentenanța echipamentelor din spălătorie. Deși aceasta este de dimensiuni reduse, va trebui să adaugi pe hârtie încă 18 metri pătrați (3m x 6m = 18mp).
Spre exemplu, dacă îți dorești o spălătorie auto self-service care poate deservi concomitent 5 clienți, amprenta la sol a acesteia va arăta astfel:
[(5 piste x 5 metri) + 3 metri] x 6 metri = 168 mp – planul spălătoriei cu 5 piste, plus camera tehnică.
Pentru a putea oferi servicii complete destinate igienizării mașinilor, spălătoria ta auto self-service poate fi dotată și cu echipamente pentru curățarea interiorului. Acestea înseamnă că vei avea nevoie de un spațiu aproximativ egal pentru aspiratoare, uscătoare și alte dispozitive similare.
În funcție de zona în care va fi amplasată spălătoria auto, poate fi sau nu nevoie și de un spațiu de așteptare destinat persoanelor care vor să-și curețe mașina și stau la rând pentru eliberarea unei boxe. Acesta poate fi direct pe șosea, dacă staționarea este permisă (caz în care nu va fi nevoie să deții sau închiriezi perimetrul) sau într-o zonă care deservește publicului larg (situație în care va fi nevoie de un contract de achiziționare sau închiriere).
Avantajele deschiderii unei spălătorii self-service
Beneficiile pe care le au patronii de firme comparativ cu angajații unor companii sunt evidente, însă deținerea unei spălătorii auto self-service poate veni cu unele avantaje suplimentare. Prin acestea se numără și:
- Posibilitatea de a nu avea angajați – implicit, acest lucru se traduce prin eficientizarea costurilor cu personalul. Nu va mai fi nevoie să plătești taxe și impozite pentru resursa umană, iar acest lucru va avea un impact semnificativ asupra cheltuielilor din cadrul spălătoriei;
- Programul de lucru non-stop – deoarece resursa umană nu mai este strict necesară, precum în cadrul spălătoriilor clasice, programul de lucru poate fi unul extins, de până la 24 de ore. În plus, probabil, nu de puține ori ți s-a întâmplat să vezi spălătorii auto pline în ajun de sărbătoare sau chiar în zilele respective – te vei putea bucura de acest avantaj dacă optezi pentru self-service;
- Ponderea controlului și a predictibilității – riscurile care ar fi existat din pricina angajaților problemă vor fi eliminate, iar numărul de clienți pe care îl va avea spălătoria ta self-service va reflecta în mod direct calitatea serviciilor oferite;
- Posibilitatea de a derula alte afaceri în paralel – după ce bazele spălătoriei au fost puse și aceasta a început să aibă câștiguri considerabile (s-a creat o piață de clienți fideli) care pot fi previzionate pe parcursul mai multor luni, vei putea să accesezi noi domenii de activitate. O spălătorie auto self-service poate activa în paralel cu un serviciu de curățare și dezinfectare de tapițerii sau chiar cu un service pentru mașini.
Deschiderea unei spălătorii auto self-service poate fi o idee atractivă. Merită să investești timp și bani pe termen lung, însă trebuie să te asiguri înainte că îndeplinești toate criteriile necesare pentru a oferi servicii de calitate viitorilor tăi clienți. Pentru a se amortiza rapid, trebuie să iei în considerare eficientizarea costurilor în timp ce menții afacerea la standardele competitive ale pieței.